Kenapa Shopee Viral?

dan.. Kenapa rakyat Malaysia dah mula nak bershopping online di Shopee?

Setiap hari, ribuan transaksi dilakukan oleh rakyat Malaysia di laman Shopee. Ini kerana beberapa ciri khas yang diperkenalkan oleh pihak Shopee samaada kepada pembeli atau penjual di Shopee.

Berikut adalah beberapa fakta yang akan mengejutkan anda.

1. Shopee Menawarkan FREE SHIPPING

Tahukah anda bahawa jika anda ingin membeli produk di Shopee, anda tidak dikenakan harga penghantaran bagi kebanyakkan produk? Pihak Shopee telah bekerjasama dengan POSLAJU untuk mewujudkan FREE SHIPPING program iaitu jika anda membeli lebih dari RM35 atau jika berat produk kurang dari 5kg, maka pembeli tak perlu membayar kos shipping.


FAKTA: Kos penghantaran POSLAJU bagi Semenanjung Malaysia ialah RM7.15. Namun jika anda menjual/ membeli di Shopee, maka kos penghantaran anda ialah ‘0’. Sebab itu semakin ramai rakyat Malaysia kini membeli di Shopee!

Latest update: Shopee free shipping voucher akan ditawarkan setiap bulan. Jangan lupa redeem sebab untuk layak dapat free shipping, anda sebagai pembeli kena apply voucher ni ketika nak "check-out" dan cara nak guna voucher pon ada certain limitation.

2. Boleh Shopping Guna Smartphone

Shopee mempunyai aplikasi tersendiri di smartphone dan anda boleh bershopping melalui smartphone sahaja. 


3. Sistem Chat Yang Awesome!

Anda ada Whatsapp atau Telegram? Pernah gunakan apps ni untuk berhubung dengan seseorang? Maka di Shopee juga mempunyai sistem chat untuk pembeli berhubung dengan penjual. Sistem ini walaupun nampak biasa, namun sebenarnya amat-amat penting untuk meningkatkan keyakinan pembeli membuat pembelian.

Ini kerana TRUST (kepercayaan) amat penting dalam jual beli secara online. Maka Shopee telah mewujudkan sistem ini untuk memudahkan lagi kemungkinan mendapat jualan.

4. Harga yang Sangat Competitive

Harga yang ditawarkan di dalam Shopee boleh membuatkan kita sakit jiwa. Mungkin disebabkan seller dah jimat shipping, so mereka mampu untuk rendahkan harga dari pasaran biasa. Anda boleh tengok sendiri di bahagian "Shocking Sale" berapa mereka offer dan boleh compare harga di luar. Memang jauh berbeza!

Dah la free shipping, harga murah. Hah apa tunggu lagi? Jom bershopping di Shopee. Kalau belum install, boleh search je di Google Play Store atau boleh klik kat sini Download Shopee. Bagi yang pertama kali nak bershopping di Shopee, anda boleh guna coupon code ni ERGO222 untuk dapat RM7 OFF

Kelebihan untuk buyer sudah, so apa kelebihan untuk Seller pulak? Baca di sini

Post a Comment

0 Comments